Jak prowadzić skuteczny social media marketing?
Wbrew pozorom skuteczny social media marketing to nie taka prosta sprawa. Nie wystarczą tylko dobre chęci i dostęp do sieci. Cała komunikacja, plan i harmonogram działań, nie może być chaotyczne, przypadkowe. Należy zawczasu się przygotować, bo dostosowanie treści pod grupę docelową jak i strategii jest tutaj kluczem do sukcesu.
Każda marka chce być obecna w social media. Czy jest to sklep internetowy z galanterią, firma pozycjonująca czy fabryka produkująca opony do traktorów. I każdy znajdzie tutaj miejsce dla siebie – nawet mocno niszowe tematy, o ile odpowiednio poprowadzimy social media marketing. Co jest kluczem do sukcesu? Jak zrobić to dobrze, by nasza marka miała mocną pozycję w sieci i cieszyła się zaufaniem ze strony internautów?
Nie bój się kontaktu z klientem
Treść, jaka jest publikowana w social media powinna skłaniać do kontaktu z fanami. Tym samym nie wolno bać się zadawania pytań, umieszczania niekiedy kontrowersyjnych treści (ale na granicy smaku) i dialogu. To właśnie bliskość marki, bliskość komunikacji jest tutaj kluczem! Jeżeli klient widzi, że osoba obsługująca kanały social media nie boi się pomóc, odpowiedzieć, zagadać – na pewno będzie inaczej patrzeć na całą markę – jako ta „ludzka” z twarzą, osobowością.
Dlatego w komunikacji warto podzielić rodzaj publikowanych postów – nie tylko te oficjalne i biznesowe, które przedstawiają ofertę, ale i coś rozrywkowego, grafiki, zabawną treść, cytaty. Monotonność zabija, a różnorodność, często nawet odbiegająca od profilu działania firmy – jak najbardziej pożądana!
Zapraszaj do udostępniania i polecania strony
Fani nie biorą się z niczego – udostępnienia Twoich treści, polecanie znajomych – to powoduje, że współczynnik polubień rośnie, a Twoja marka staje się jeszcze bardziej rozpoznawalna. Oczywiście, ten sam efekt uzyskasz poprzez reklamy sponsorowane na serwisie, ale możesz to też zrobić bez kosztów. Publikujesz wartościową treść – zachęcaj swoich fanów do udostępniania jej na swoich tablicach. Nie bój się prosić o zapraszanie znajomych, by osiągać kolejne kamienie milowe w liczbie fanów. Oni chętnie angażują się w takie działania, jeżeli oczywiście czują więź z Twoim profilem.
Zadbaj o różnorodność, ale i harmonogram publikowanej treści!
Nie ma nic gorszego, jak umieszczenie wielu wpisów jednego dnia, a następnie cisza przez kolejne. Oprócz różnorodności, o której już była mowa, nie zapomnij o płynności w publikacji. Nie pozwalaj sobie na zbyt duże przerwy – nie tylko ze względu na algorytmy w social media, które osłabiają widoczność postów, ale z szacunku do swoich fanów. Skoro już są obecni na naszych profilach, nie jest to bez powodu – nie chcą otrzymywać wyłącznie ofert handlowych, ale ciekawostki, użyteczne informacje, coś, co sprawi, że na chwilę oderwą się od obowiązków i skupią na publikowanej przez Ciebie treści.
Pamiętaj też o zachowaniu kultury przy komunikacji. Nawet w momentach kryzysowych, nie możesz sobie pozwolić na okazanie braku szacunku czy obrażania drugiej osoby. Nie bój się przyznawać do błędów i przepraszać. Bądź autentyczny, wtedy będziesz prowadzić skuteczny social media marketing!
Źródło: https://mediaclick.pl/
Leave a reply
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.