Jak zarabiać w systemach afiliacyjnych?
Wiele osób zastanawia się, czym tak naprawdę jest afiliacja. Dla niektórych jest to sposób na dodatkowy zarobek a dla innych nawet sposób życia. Zarabianie na polecaniu z roku na rok staje się coraz popularniejsze, a o programach partnerskich słyszała już spora część z nas. Co warto wiedzieć na ten temat?
Afiliacja – co to jest?
Afiliacja to nic innego jak zarabianie na polecaniu. Najważniejsze jest to, że nie odpowiadamy za produkcję, magazynowanie, czy też sprzedaż. Jedyne co jest naszym zadaniem to proponowanie interesujących ofert, za które otrzymujemy stosowną prowizję. Co więcej, to tylko i wyłącznie od nas zależy, co polecamy. Bardzo często ktoś pyta nas o nasz nowy laptop, czy też telefon. Ludzi interesuje to, czy jest wart swojej ceny i bardzo często na podstawie takich opinii decydują się na jego zakup. Prawda jest jednak taka, że jeśli komuś polecimy dany produkty, to nie mamy z tego zupełnie nic. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdy wysyłamy takiej osobie nasz link afiliacyjny.
Spora część osób ma pewnie teraz mieszane uczucia, gdyż nie chcą oni naciągać swoich znajomych dla własnych korzyści. Na szczęście takie działanie jest po prostu zbędne. W sieciach afiliacyjnych możemy wybierać pośród setek ofert, dlatego postawienie na tę najkorzystniejszą nie stanowi żadnego problemu. Czy możemy polecać tylko i wyłącznie sprzęt elektroniczny? Oczywiście, że nie! Możemy polecać dosłownie wszystko. Odzież, oferty bankowe, czy części samochodowe to jedynie góra lodowa produktów, które możemy proponować naszym znajomym.
Na jakiej zasadzie działa afiliacja?
Wiele osób twierdzi, że polecanie wszystkiego wiąże się z ogromem obowiązków. Kontaktowanie się z wieloma sklepami to po prostu masa pracy. Oczywiście takie działanie jest bardzo czasochłonne, a co za tym idzie, nieopłacalne. Właśnie dlatego na rynku możemy spotkać się z wieloma sieciami afiliacyjnymi, których zadaniem jest połączenie wydawców oraz reklamodawców. Ci pierwsi, to właśnie my, czyli osoby, które są odpowiedzialne za polecanie ofert. Możemy to robić na swoim blogu, portalach społecznościowych, czy też po prostu wśród przyjaciół. Z kolei reklamodawca to sklep, którego celem jest zwiększenie sprzedaży w zamian za stosowną prowizję. Jak się można domyśleć, siecią afiliacyjną jest firma, która łączy obie te strony.
Jakie modele rozliczeń w afiliacji możemy wyróżnić?
Mimo tego, że podstawowym celem afiliacji jest sprzedaż usługi, czy też produktu możemy zarabiać, nawet gdy go po prostu nie ma. Jak to możliwe? Dzieje się tak dlatego, że wszystkie oferty rozliczają się według konkretnego modelu. Jakie możemy wyróżnić?
- CPC (Cost Per Click). To prowizja, która naliczana jest za każde pojedyncze oraz unikalne kliknięcie w kreację, czy też link lub wybrane miejsce na stronie danego produktu;
- CPA (Cost Per Action). W tym wypadku mamy do czynienia z prowizją, która naliczana jest po wykonanie danej akcji. Może to być logowanie do systemu, wpłata na konto, czy też zapis na newsletter;
- CPL (Cost Per Lead). Ta prowizja jest naliczana zawsze, gdy stosowny formularz zostanie wypełniony w poprawny sposób, dane zostaną potwierdzone, a klient zainteresuje się ofertą;
- CPS (Cost Per Sale). Tutaj mamy do czynienia z prowizją, która naliczana jest dopiero wtedy, gdy produkt zostanie sprzedany.
Jak widać, modeli rozliczeń w afiliacji jest naprawdę wiele. W związku z tym to tylko od nas zależy, w jaki sposób będziemy zarabiali.
Leave a reply
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.