Zalety i wady roweru z napędem paskowym
Większość użytkowników współczesnych jednośladów zapewne nie wyobraża sobie alternatywy dla napędu łańcuchowego w rowerze. A jednak istnieje możliwość wyboru zupełnie innego rozwiązania. Niesie ono za sobą szereg korzyści, ale także pewne minusy przyszłej eksploatacji. Jednocześnie, rower na pasku musi być optymalnie dostosowany do takiej zmiany. Chodzi przede wszystkim o właściwy typ ramy, a także skalę napięcia elementu pomiędzy obiema zębatkami. Pewien wysiłek w tym względzie rekompensują jednak zalety napędu. Zdecydowanie więcej szczegółów na ten temat można znaleźć na blogu pieknyrower.pl.
Rower na pasku a rower na łańcuchu – który wybrać?
Decyzja o ewentualnym wyborze alternatywy dla tradycyjnego łańcucha będzie wynikać z zestawienia zalet i wad, którymi cechuje się rower na pasku. Oczywiście potencjalne korzyści są ściśle związane z charakterystyką pracy w klasycznym jednośladzie. Wybierając wariant z paskiem, rowerzysta zyskuje między innymi:
- brak smarów, a tym samym zabrudzeń ubrania,
- eliminowanie wyczuwalnego skrzypienia lub nieprzyjemnych odgłosów łańcucha,
- ponadprzeciętną żywotność materiałową,
- wykluczenie ryzyka rdzy lub uszkodzeń związanych z przyleganiem zanieczyszczeń,
- istotne zminimalizowanie zacięć albo oporów podczas pedałowania.
Są to główne zalety związane z takim, materiałowym mechanizmem jezdnym. Jednak w stosunku do stalowego ma on także pewne wady. Do największych minusów tego rozwiązania zaliczają się:
- stosunkowo wysoka cena,
- trudności związane ze zmianą typu napędu,
- przerabianie ramy w starszych modelach rowerów,
- kłopoty dotyczące dopasowania modelu paska,
- wyczucie optymalnego napięcia.
Ostatnia z przywołanych wad wiąże się z koniecznością korzystania z usług profesjonalnego serwisu. Naciągnięcie musi być bowiem potwierdzone przez urządzenie pomiarowe.
Przeczytaj więcej o rowerach na pasku na stronie: https://pieknyrower.pl/rower-na-pasku-wady-i-zalety/
Budowa paska napędowego do roweru
Świadomy wybór użytkownika powinien bazować na pełnej i dokładnej informacji. Stawiając na rower na pasku będzie miał pewność, co do zasadności podjęcia takiej decyzji. Ciągle innowacyjny rodzaj napędu w takim jednośladzie miał bogate, historyczne zastosowanie. Na przestrzeni lat, pasek został jednak wyparty przez łańcuch, głównie ze względu na trwałość oraz żywotność stali. Mimo wszystko i tak okazało się, że żaden napęd nie jest w pełni idealny. Stąd kilka lat temu, jedna z amerykańskich firm postanowiła odtworzyć właśnie układ z paskiem. Współcześnie jest on zdecydowanie bardziej wytrzymały, poprzez użycie nowoczesnych materiałów. Do produkcji wykorzystuje się ekstremalnie odporne włókno węglowe. Jest ono równocześnie dość elastyczne i podatne na rozciągliwość. W rezultacie daje optymalne napięcie w układzie napędu. Co ciekawe, dość podobne są nowoczesne paski rozrządu montowane w autach. Modele rowerowe pokrywa jednak uzupełniająca, zewnętrzna warstwa karbonowa. Ten zasób informacji jest niezbędny dla zainteresowanych napędem. Wszystko to można również znaleźć na blogu pieknyrower.pl.
Leave a reply
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.